"När jag får tid. Då ska jag ta hand om mig ..." Känns det igen? Då är det dags att tänka om – för det är din tur nu! Taras Annette Lefterow har speciellt för dig satt ihop allt du behöver för att njuta – från din hemmagjorda bodyscrub och hälsosamma smoothies till lugnande, stärkande övningar som du kan göra under bar himmel.

Det finns många enkla sätt att förlänga semesterkänslan och få den att vara längre och långt in på hösten. Du lägger grunden för att ta med semestern – under semestern.

  1. Ta med en sten- och snäcksamling från vackra sommardagar. Dekorera i en liten skål hemma. Använd den sedan som ljushållare – nu och sedan.
  2. Köp fyra böcker under din semester som du läser först i höst. En för varje månad, september, oktober, november och december.
  3. Skapa nya rutiner under ledigheten, som fotmassage på kvällarna. Varje kväll innan du ska sova smörjer du in och masserar dina fötter. Fortsätt med din nya rutin i höst.
  4. Ladda ner ny musik som gör dig glad. Gör din sommarlista 2018. På så sätt kan du lyssna på dina sommarminnen i höst.
  5. Lär dig något helt nytt. Prova en onlinekurs. Fortsätt att utveckla din nya kunskap i höst.
  6. Unna dig extra tid i sommarköket. Laga nya maträtter och sätt din egen smak på sommaren. Gör en traditionell eller digital receptbok med fina bilder och recept för sommarmaten.

Av: Annette Lefterow Makeup: Jenny Guerrero Foto: Peter Knutson

NUVARANDE Njut av din sommaroas – 6 tips som förlänger semesterkänslan
NÄSTA Vardagsmetoden: Frossa näringsrikt!