Andas, ta hand om dig själv lite varje dag och rör dig i slowmotion. För att energin ska räcka hela dagen, dag efter dag, finns några enkla saker du kan göra.

Många av oss skyndar överallt – till möten, till bussen och genom affärerna. Men håller det i längden? Vi har frågat wellnessexperten Annette Lefterow om hennes tre bästa tips för att inte låta stress och krav ta över. För att orka med livspusslet i längden behöver man balans i vardagen.
– Det här är ett vardagsproblem som är jätteviktigt att tänka på, säger Annette Lefterow.

Här är Annettes tips på hur du skapar mer livsbalans i vardagen.

  1. Gör något litet varje dag. Ta en kvart om dagen då du unnar dig själv egenvård. Sätt ett mål om att röra dig lite varje dag. Det kan handla om att promenera istället för att ta bussen. Att promenera är något av det mest välgörande för vår hälsa, det dämpar stress och oro, säger Annette. Och kom ihåg att lite ger mycket!
  2. Fokusera på din andning. Att vara i en med medveten andning gör gott för hälsan. Därför ska du använda dig av styrkan som finns i andningen. Mikro-meditera ett par gånger om dagen. Det kan vara alltifrån att blunda när du sitter på tunnelbanan till att ta en mikropaus på jobbet med lugn in- och utandning.
  3. Rör dig långsamt. När vi skyndar signalerar vi till hjärnan att den är mer stressad än vad den är. Det gör helt enkelt att vi känner oss mer stressade. Bara genom att sakta ner tempot säger man till hjärnan att man är lugnare och har mer tid. “Rör dig långsamt så blir du snabbare än någonsin” är en gyllene regel.


Få balans i livet på 30 dagar!

  • Du får personlig coachning av wellnessexperten Annette Lefterow under 30 dagar.
  • Fyra webinars (föreläsningar på nätet) där du kan ställa frågor!
  • En hälsoplattform med träningspass, meditationer och Annettes wellnessbok.
  • Tillgång till hela kursen 6 månader!
  • Klicka HÄR och läs vad tidigare deltagare tycker!

NUVARANDE 3 steg till ett liv i balans – så enkelt är det
NÄSTA Bonusfrågan: Hans bagage skrämmer mig